مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: برداشت آنیون ست (بذر پیاز خوراکی) در شهرستان بردسیر به پایان رسید.

محسن حیدرآبادی گفت: هر ساله در فصل بهار، اراضی زیادی برای کاشت آنیون ست پیاز در شهرستان بردسیر آماده سازی و در هر هکتار تقریبا ۱۳۰ کیلو بذر پیاز کاشته می‌شود که آبیاری آن‌ها عمدتا با نوار تیپ صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: کاشت این بذر‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد و در مدت یک هفته جوانه زده و رشد می‌کنند و فرآیند داشت آن‌ها ۳ ماه است و در تیر ماه آماده برداشت می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر با بیان اینکه بالاترین سطح زیر کشت آنیون ست در شمال استان کرمان به بردسیر اختصاص دارد، افزود: در سال زراعی جاری، میزان ۱۱۷ هکتار از اراضی تحت کشت آنیون ست (بذر پیاز خوراکی) قرار گرفته و به طور متوسط از هر هکتار بالغ بر ۶۵ تن برداشت شده است.

وی افزود: این محصول پس از برداشت و گذراندن دوره خواب خود در انبار‌های مخصوص این امر که محیطی خنک را دارا هستند، به منظور استمرار کشت در سطحی بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و بندرعباس در مهرماه و نهایتا آبان ماه ارسال و در دی ماه آماده برداشت می‌باشند و برای  مصرف در بازار داخلی و گا‌ها صادرات به کشور‌های همسایه عرضه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار